Έξυπνα μυστικά για ν’ αγαπήσει το παιδί μας το ψάρι

By Το Φαγητό της Μαμάς - Πέμπτη, Ιουλίου 06, 2017

«Δεν μ’ αρέσει το ψάρι!»
Ακόμη κι αν το παιδί σας αντιπαθεί το ψάρι, υπάρχουν πάντα τρόποι να το πείσουμε να το αγαπήσει!




Ο καλύτερος τρόπος για να πείσετε τα παιδιά σας να φάνε ψάρι είναι να τρώτε κι εσείς - άλλωστε, πάντα οι γονείς αποτελούν πρότυπο για τη διατροφή των παιδιών τους. Επιπλέον, πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όσον αφορά τον καθαρισμό του ψαριού από τα κόκαλα. Συνήθως, ακόμα κι ένα μικρό κόκαλο, που κατά λάθος παρέμεινε πάνω στο ψάρι, μπορεί να γίνει αποτρεπτικός παράγοντας για κάποια παιδιά, ενώ πάντοτε υπάρχει και η πιθανότητα ενδεχόμενου κινδύνου αν το καταπιούν. Επίσης, φροντίστε, όταν το μαγειρεύετε, να κρατήσει τα υγρά του, γιατί, αν το ψάρι αφυδατωθεί, χάνει τη γεύση του, γίνεται «στεγνό» και είναι δύσκολο στην κατάποση, επομένως και αποτρεπτικό για τα παιδιά.

Μεταμορφώστε το!
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να σερβίρετε το ψάρι, ώστε να είναι λαχταριστό ακόμα και στο πιο δύσκολο πιτσιρίκι.

Τα παιδιά λατρεύουν τα κεφτεδάκια! Αντί να χρησιμοποιήσετε κιμά, φτιάξτε κεφτεδάκια με φιλέτο ψαριού, μαϊντανό και λίγη ελιά.

Σερβίρετε τα φιλέτα ψαριού με μια «πινελιά» σπιτικής μαγιονέζας ή φρέσκιας σος που θα φτιάξετε αναμειγνύωντας σπανάκι, σέλινο, μαϊντανό και ελαιόλαδο στο μπλέντερ. Τα τεχνάσματα αυτά συχνά αρκούν να μεταμορφώσουν ένα «άχαρο» ψάρι σε μια γευστικότατη επιλογή.

Μία άλλη πηγή νοστιμιάς που συνδυάζεται εξαιρετικά με το ψάρι είναι τα λαχανικά. Μπορείτε να προσθέσετε πολύχρωμα λαχανικά στο πιάτο του, ανακατεμένα με κυβάκια από βρασμένη πατάτα. Για περισσότερη γεύση, προσθέστε λάδι και μπόλικο λεμόνι.

Μπορείτε να αγοράσετε κροκέτες ψαριού ή να τις παρασκευάσετε μόνοι σας εύκολα και γρήγορα. Για ένα πιο ελαφρύ πιάτο, αντί να τηγανίσετε τις κροκέτες, δοκιμάστε να τις ψήσετε στο γκριλ.

Τέλος, βάλτε τη φαντασία σας στο πιάτο του. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκοκαλίσετε το ψάρι, και με λίγη μαγιονέζα να το τοποθετήσετε στο πιάτο του με τη μορφή ψαριού. Για λέπια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λεπτές λωρίδες μαρουλιού, και για μάτι μία ελιά.

Μήπως έχει αλλεργία στο ψάρι;
Το ψάρι είναι από τις πλέον ύποπτες τροφές για αλλεργία. Γι’ αυτό, στην αρχή προτιμήστε να του δώσετε πέστροφα, που είναι λιγότερο αλλεργιογόνα και πιο εύπεπτη. Συνεχίστε με γλώσσα, γαλέο, τσιπούρα και μπακαλιάρο. Βέβαια, καλό θα ήταν σε ένα παιδί που είναι επιβεβαιωμένα αλλεργικό να μη ρισκάρουμε να προκαλέσουμε σοβαρή αντίδραση δίνοντας ένα άλλο είδος ψαριού. Εάν ένα παιδί εμφανίσει αλλεργική αντίδραση σε συγκεκριμένο είδος ψαριού, συνήθως είναι αλλεργικό σε όλα, καθώς οι αλλεργιογόνες πρωτεΐνες που βρίσκονται στους μυς του ψαριού είναι κοινές για όλα τα είδη. Χρειάζεται μεγαλύτερη προφύλαξη όταν στην οικογένεια υπάρχει ιστορικό αλλεργιών. Σε ένα παιδί με γενετική προδιάθεση για ανάπτυξη αλλεργίας ή ατοπική δερματίτιδα (έκζεμα), η εισαγωγή του ψαριού στη διατροφή του γίνεται μετά την ηλικία των 12 μηνών ή και ακόμη αργότερα.

Αν είναι αλλεργικός στο ψάρι, με τι μπορώ να το αντικαταστήσω;

Το ψάρι είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, φωσφόρου και ω-3 λιπαρών οξέων. Τα τρία πρώτα συναντώνται σε μεγάλες ποσότητες στο γάλα και γενικά στα γαλακτοκομικά. Επίσης, καλής ποιότητας πρωτεΐνες εμπεριέχονται σε όλη την ομάδα του κρέατος, όπου ανήκουν το κόκκινο κρέας (κατά προτίμηση άπαχο), το κοτόπουλο, το κουνέλι, τα θαλασσινά και τα μαλάκια (αν δεν υπάρχει αλλεργία, από μια ηλικία και μετά) κλπ. Από την άλλη πλευρά, τα ω-3 περιέχονται και σε άλλα τρόφιμα, όπως είναι τα διάφορα έλαια και οι ξηροί καρποί.





Πηγή: in.gr


  • Share:

Τι άλλο μπορεί να σου αρέσει;

0 Σχόλια

Θα χαρώ πολύ να μου αφήσετε το σχόλιό σας. Μπορείτε να πείτε την γνώμη σας, ή ακόμα και να προσθέσετε μια δικιά σας εκδοχή της συνταγής ή ενός υλικού!