Οι υπόγειοι θυσαυροί στην κουζίνα μας! - Το Φαγητό της Μαμάς

Σάββατο, 24 Ιουνίου 2017

Οι υπόγειοι θυσαυροί στην κουζίνα μας!

Φυτρώνουν κάτω απο την γή και είναι πηγές πολύτιμων βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων. Έχουν όμως και υπέροχη γεύση, για αυτό πλέον έχουμε αρχίσει να τα χρησιμοποιούμε στην κουζίνα μας.


Γλυκοπατάτα
Αν και δεν είναι τόσο δημοφιλείς, όσο οι κοινές πατάτες, οι γλυκοπατάτες αποτελούν μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή που μπορούμε να την καταναλώσουμε με διάφορους τρόπους. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα καροτένιων και βιταμινών, αλλά και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών. Ωστόσο, δεν έχουν τη θέση που τους αξίζει στο ελληνικό τραπέζι. Είναι ξαιρετική πηγή βιταμίνης C, μιας σημαντικής αντιοξειδωτικής βιταμίνης, η οποία συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, στην ενίσχυση της αντιοξειδωτικής προστασίας του οργανισμού και στη βέλτιστη απορρόφηση του σιδήρου.Επίσης περιέχουν βιταμίνη Β6, βιαταμίνη D. Είναι πλούσια πηγή Μαγνησίου και Καλίου και όπως φαίνεται και απο το πορτοκαλί τους χρώμα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, όπως το βήτα-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή, που είναι οι πιο δραστικές πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Α στο σώμα μας. Τα καροτενοειδή συμβάλουν στην ενίσχυση της όρασής μας και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν κατά του καρκίνου και της γήρανσης.  
Φυσικά είναι και ευέλικτες στο μαγείρεμα. Μπορούμε να τις κάνουμε βραστές, ψητές, τηγανητές, να τις προσθέσουμε στις σαλάτες μας και στις σούπες μας .

Παντζάρια
Το παντζάρι βελτιώνει τη φυσική άμυνα του οργανισμού καθώς περιέχει βιταμίνες Β1 και Β2, υδατάνθρακες, ίνες, αλλά και πρωτεΐνες. Σημαντικό είναι οτι βοηθούν στην αναιμία αφού περιέχουν πολύ σίδηρο! Ένας πολύ καλός τρόπος να τα γευτούμε είναι με τον χυμό τους. Η υψηλή περιεκτικότητα τους σε νιτρικά ιόντα μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για οξυγόνο με αποτέλεσμα να αυξάνει τις αντοχές των ατόμων κατά 16%. Tα παντζάρια είναι ένα από τα ισχυρότερα φάρμακα που μας έχει δωρίσει η φύση. Ας τα εκμεταλευτούμε λοιπόν!


Πιπερόριζα
Oι Aσιάτες το έλεγαν ζιντεμέλ, οι Δυτικοί το είπαν τζίντζερ (ginger) και οι Έλληνες πιπερόριζα. Πρόκειται για ένα σπάνιο δώρο της Aνατολής και είναι από τα πιο μελετημένα φυτά στον κόσμο. Η πιπερόριζα είναι πολυετές φαρμακευτικό φυτό το οποίο έχει κονδυλώδες ρίζωμα με χαρακτηριστική καφέ φλούδα στο εξωτερικό του, ενώ εσωτερικά έχει ανοιχτό κίτρινο χρώμα και αναδύει χαρακτηριστικό πικάντικο και λεμονοειδές άρωμα. Τα οφέλη του είναι πολλά. Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, χρώμιο και ψευδάργυρο με αποτέλεσμα να βελτιώνει την ροή του αίματος. Βοηθάει στις στομαχικές διαταραχές, καταπραύνει τα συμπτώματα του κρυολογήματος και έχει ισχυρή αντιφλεγμωνιακή δράση. Τα παραπάνω οφέλη είναι μόνο η αρχή, αφού θεωρείται ότι η πιπερόριζα έχει πλήθος άλλων θετικών επιδράσεων στον οργανισμό, με κάποιες μελέτες να δείχνουν ότι εμποδίζει τους πονοκεφάλους, τον πονόδοντο, την καούρα, ενώ ταυτόχρονα τονώνει το ανοσοποιητικό. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι Ιάπωνες που το χρησιμοποιούν πολύ, έχουν υψηλό προσδόκιμο ζωής, αποδεικνύοντας ότι παίζει κι αυτό το ρόλο του. 

Τώρα, λοιπόν, που ξέρετε πόσο καλό σας κάνει, δείτε πώς να το αξιοποιήσετε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ πολύ να μου αφήσετε το σχόλιό σας. Μπορείτε να πείτε την γνώμη σας, ή ακόμα και να προσθέσετε μια δικιά σας εκδοχή της συνταγής ή ενός υλικού!